På grund av lagstiftningen GDPR (General Data Protection Regulations) har CAB utvecklat en tjänst som hanterar godkännande av personuppgiftsbiträdesavtal som reglerar behandling av personuppgifter.

Som administratör för en tjänst/applikation från CAB kommer du att mötas av en dialogruta i samband med inloggning första gången, se Bild 1.


Bild 1. Steg ett inför godkännande av personuppgiftsbiträdesavtal.


Här ser du ditt användarnamn och på vilken organisation du är inloggad. För att kunna godkänna personuppgiftsbiträdesavtal behöver du ha rätt att ingå ett sådant avtal.

 

Rätten att ingå avtal regleras av din organisation.


Om du har rätt att ingå avtal kryssar du i rutan för godkännande. Då kommer knappen för godkännande av avtal att bli tillgänglig enligt Bild 2.


Bild 2. Steg två ger möjlighet att godkänna personuppgiftsbiträdesavtal.


Efter att du har godkänt avtalet kommer du och din organisation kunna logga in och använda CAB’s tjänster och applikationer som vanligt.