Om du försöker logga in i CABAS och CAB Plan och får upp meddelandet ”Inloggningen misslyckades. Stäng webbläsaren och försök igen”, behöver du kontrollera följande inställningar på din dator:

Datorns klocka/tid

För att möjliggöra inloggningen behöver du kontrollera att klockan på din dator eller server går rätt.

Det kan du göra genom att klicka här och jämföra klockslaget med klockslaget nere till höger i aktivitetsfältet på din dator.

Om klockslaget på din dator inte visar samma tid som länken, behöver du uppdatera datorns klockslag.
Kontakta din IT-avdelning eller operativsystemsleverantör för mer information om hur du går till väga.


Standardwebbläsare

Om du fortfarande inte kan logga in behöver du kontrollera ditt val av standardwebbläsare. Systemet har stöd för Chrome, Edge eller Explorer (version 9 eller senare).

Särskild information för Google Chrome

Om du använder Chrome så behöver du klicka på Öppna Plugin.Helper efter att du tryckt på Logga in.


Om frågedialogen inte visas kan det bero på att du har klickat Avbryt tidigare. För att aktivera dialogen igen behöver du rensa cookies, cachedata och webbplatshistorik. Detta gör du genom att följa denna instruktion Rensa cacheminne och ta bort cookies eller kontakta webbläsarleverantör för mer information om hur du går till väga.