För att ändra i grunddata behöver du ha behörighet som CAB Plan Administratör.

  • Klicka på fliken Grunddata i vänstra kolumnen
  • Klicka på Organisationsinställningar under CAB plan
  • Gå till fliken SMS
  • Klicka på knappen Redigera nere i högra hörnet
  • Bocka i rutan Aktivera SMS-notifiering
  • Bocka i rutan Välj mobilnummer för SMS automatiskt
  • Dra och släpp telefonnummer i önskad prioritetsordning
  • Skriv i namn för din verkstad i fältet för Avsändare (max 11 tecken)
  • Välj i dropplisten när du vill att meddelande ska skickas vid Påminnelse, lämna för inspektion, Påminnelse, lämna för reparation, Påminnelse, hämta efter reparation samt vid Kunduppföljning
  • Skriv i textrutan den text som du vill ska skickas till kunden vid respektive tillfälle
  • Bocka för uppgifter som ska bifogas i meddelandet, t.ex. bokningsdatum, verkstadsnamn och adress. Dessa hämtas från CAB’s kundregister
  • Texten XXXXXX ersätts med fordonets registreringsnummer i SMS:et
  • För Kunduppföljning kan du välja att bifoga en länk som exempelvis kan gå till en kundundersökning eller en instruktion om hur man skall ta hand om sin bil efter reparationen
  • I rutan för Påminnelse, lämna för reparation kan du välja vilket datum som ska skickas med i meddelandet; Datumet i ärendet eller datumet när första jobbet i reparationen är bokat.

  • Klicka på plustecknet vid Mallar om du vill skapa en egen SMS-textmall

  • Skriv in din text och klicka på OK
  • Klicka sedan på Spara i fönstret för Organisationsinställningar