För att ändra i grunddata behöver du ha behörighet som CAB Plan Administratör.


  • Gå till fliken Grunddata i vänstra kolumnen
  • Klicka på Resurser under CAB Plans grunddata
  • Klicka på plustecknet i fönstret för Tekniker och administratörer
  • Välj Ny tekniker
  • Skriv i namn på teknikern och eventuellt id-nummer
  • Om du vill koppla resursen till en befintlig användare, väljer du aktuell användare i listrutan vid Associerad användare.
  • Klicka på plustecknet vid Arbetstidsschema
  • Välj att basera nytt arbetstidsschema på Guide och klicka på OK
  • Välj önskad Depå som resursen ska knytas till
  • Bocka i vilka dagar som ska vara arbetsdagar
  • Ange start- samt sluttid för arbetsdag
  • Skriv i namn på första rasten samt vilka klockslag den ska vara mellan
  • Klicka på Lägg till rast
  • Upprepa detta för samtliga raster
  • Klicka på OK
  • Kontrollera att schemat stämmer och fyll i eventuellt namn för detta
  • Klicka på OK
  • Klicka på Spara för att spara ändringarna