Vi på CAB har börjat med att förnya både CABAS och CAB Plan till den nya webbaserade plattformen. Vi bygger om del för del i systemen och släpper succesivt de nya delarna parallellt med att de gamla systemen finns kvar.
Idag är CABAS och CAB Plan två separata system med egna register vilket medför en del problem. Vi arbetar förnärvarande med ett nytt register för hela den nya plattformen och då kommer förutsättningen att automatiskt ha samma lackverkstad i båden kalkylen och bokningen att finnas, så inga bokningar sker på fel verkstad. Dock är det en tid kvar innan alla delar är färdigutvecklade för att detta ska fungera.
Det första som kommer på nya plattformen är CAB Repair. Det är det nya webbaserade teknikergränssnittet för stämplingar på arbeten, som kommer fungera på flera enheter (telefon, surfplatta och dator). I första hand ersätter det vår tidsstämplingsapp och multistämplaren, men på sikt även teknikervyn i CAB Plan.
Per Jansson
Product Specialist Commercial Automotive
CAB Group AB
Wage.sorman
Lätt att fel lackverkstad väljs i bokningen. Då kan det bli en lackerare i kalkylen och bokad hos en annan.
VARFÖR skall detta utvecklas eller ändras?
Mindre risk att detta blir fel.
Företag
Skadecenter Hedin Bil
2 Personen gefällt die Idee