För att ändra i grunddata behöver du ha behörighet som CAB Plan Administratör.
- Gå till fliken Grunddata i vänstra kolumnen
- Klicka på Resurser under CAB Plans grunddata
- Klicka på plustecknet i fönstret för Tekniker och administratörer
- Välj Ny tekniker
- Skriv i namn på teknikern och eventuellt id-nummer
- Om du vill koppla resursen till en befintlig användare, väljer du aktuell användare i listrutan vid Associerad användare.
- Klicka på plustecknet vid Arbetstidsschema
- Välj att basera nytt arbetstidsschema på Guide och klicka på OK
- Välj önskad Depå som resursen ska knytas till
- Bocka i vilka dagar som ska vara arbetsdagar
- Ange start- samt sluttid för arbetsdag
- Skriv i namn på första rasten samt vilka klockslag den ska vara mellan
- Klicka på Lägg till rast
- Upprepa detta för samtliga raster
- Klicka på OK
- Kontrollera att schemat stämmer och fyll i eventuellt namn för detta
- Klicka på OK
- Klicka på Spara för att spara ändringarna