För att ändra i grunddata behöver du ha behörighet som CAB Plan Administratör.


  • Gå till fliken Grunddata (1) i vänstra kolumnen
  • Klicka på Resurser (2) under CAB Plans grunddata
  • Klicka på plustecknet (3) i fönstret för Tekniker och administratörer
  • Välj Ny tekniker (3) 


  • Skriv i namn på teknikern och eventuellt id-nummer
  • Om du vill koppla resursen till en befintlig användare, väljer du aktuell användare i listrutan vid Associerad användare.
  • Klicka på plustecknet vid Arbetstidsschema
  • Välj att basera nytt arbetstidsschema på Guide och klicka på OK



  • Välj önskad Depå som resursen ska knytas till
  • Bocka i vilka dagar som ska vara arbetsdagar
  • Ange start- samt sluttid för arbetsdag
  • Skriv i namn på första rasten samt vilka klockslag den ska vara mellan
  • Klicka på Lägg till rast
  • Upprepa detta för samtliga raster
  • Klicka på OK



  • Kontrollera att schemat stämmer och fyll i eventuellt namn för detta
  • Klicka på OK



  • Klicka på Spara för att spara ändringarna