För att ändra i grunddata behöver du ha behörighet som CAB Plan Administratör.
Innan du tar bort en resurs behöver du kontrollera att den inte har några arbeten inplanerade framåt i tiden.
· Klicka på fliken Resurser under CAB Plan Grunddata i vänstra kolumnen
· Markera önskad resurs och klicka på pennan för att redigera arbetstidsschema
· Markera arbetstidsschemat och klicka på pennan för att redigera schemat
· Markera Slutdatum och ange önskat datum vid Giltigt till.
· Klicka på OK
· Klicka på Spara
· Markera önskad tekniker igen som du vill ta bort och klicka på Papperskorgen till vänster om namnet
· Svara Ja på frågan om du vill ta bort ”resursens namn”?
· Om resursen har inplanerade moment kommer en varning om detta att visas
· Planera om dessa på en annan resurs eller lägg dessa till Att göra-listan innan du verkställer borttagningen (se instruktion Hur planerar jag om ett moment?).