Om du har en kalkyl som är kopplad till ett CAB Plan-ärende kan du välja att uppdatera din CABAS-kalkyl med information från CAB Plan-ärendet.
Detta kan ske automatiskt när uppgifter läggs till i ärendet eller manuellt.
Fält som uppdateras:
- Fliken Skada – Planering och Generellt
- Bifogade filer, foton samt reparations- och kundnoteringar
För att kalkylen ska uppdateras automatiskt behöver du:
- Gå till CABAS Grunddata
- Klicka på Organisationsinställningar
- Klicka på knappen Redigera nere i högra hörnet
- Kryssa i ”Uppdatera från CAB Plan när kalkyl öppnas”
- Klicka på Spara
- Nästa gång du öppnar en kalkyl och någon av specificerad information har ändrats öppnas en ”Uppdatera kalkyl”-dialog.
- Markera de värden du vill uppdatera och klicka på OK.
Vill du uppdatera manuellt gör du så här:
- Öppna kalkylen
- Klicka på ikonen Integration
- Välj ”Uppdatera från CAB Plan”
- Nu öppnas en ”Uppdatera kalkyl”-dialog
- Markera de värden du vill uppdatera och klicka på OK.