I CAB Plan-versionen för juni har vi gjort flera förändringar i CAB Plan.
Efter läsning har du tillgång till Release notes i CAB Plan genom att klicka på ikonen "Releaseinformation" uppe till höger i den övre menyraden.
Sammanfattning Release Notes CAB Plan juni
CAB Plan: CO2e besparing visas i ärendet
CAB Plan: Utökad funktionalitet för hantering av reservdelar
CAB Plan: Versionsnummer på checklistor
CAB Plan: Förtydligande i organisationsrapport rörande frånvaro
CAB Plan: Rapport över skickade SMS
CAB Plan: CO2e-besparing visas i ärendet
De kunder som har CABAS Climate Calculation aktiverat i CABAS kommer också att se den totala besparingen i antal kg CO2e i både CAB Plan-ärendet och på tillhörande jobb i CAB Repair.
CAB Plan: Utökad funktionalitet för hantering av reservdelar
Nu har vi samlat allt som har med reservdelar att göra på ett och samma ställe. Genom att klicka på ikonen med lastbilen kan du nu lägga till och ange status för reservdelarna som hör till ärendet.
Nu går det också att lägga till egna reservdelar som inte finns med i CABAS-kalkylen. Det krävs dock att det finns en CABAS-kalkyl kopplat till ärendet för att kunna lägga till ytterligare delar.
CAB Plan: Versionsnummer på checklistor
De färdiga checklistor som finns i CAB Plan som tagits fram tillsammans med Volvo Cars, Toyota Sweden samt Volkswagen Group Sverige har fått ett versionsnummer. Om det sker en uppdatering av dessa checklistor så blir det tydligt att en uppdatering har skett och du får information om att en ny version finns tillgänglig.
CAB Plan: Förtydligande i organisationsrapporten rörande frånvaro
Den schemalagda arbetstiden som visas i organisationsrapporten kommer nu att visas exklusive både betald- och obetald frånvaro även om frånvaron läggs till i efterhand. För att göra det ännu tydligare så läggs två kolumner till i rapporten där det framgår hur många timmar som teknikern haft frånvaro av de två typerna.
CAB Plan: Rapport över skickade SMS
En ny rapport finns tillgänglig i CAB Plan där det framgår hur många SMS som har skickats inom en vald period. Tanken med denna rapport är till exempel att kunna se hur många SMS för kunduppföljning som skickats och jämföra det med hur många svar som inkommit om du har bifogat en länk till en kundenkät. Rapporten visar antalet ärenden där SMS skickats. Det spelar ingen roll om flera SMS av samma typ skickats från ett ärende, i rapporten visas ändå endast ett meddelande.